Algemene voorwaarden

Garantie, klachten en suggesties

In onze webwinkel verkopen wij producten van kwalitatief goede leveranciers en hoogwaardige materialen. Maar er kan soms wel eens iets stuk gaan terwijl je het gewoon gebruikt. Of er zit een fabricagefout in. De Vasa Shop hanteert in principe de wettelijke garantietermijn van drie maanden. Maar ook buiten die drie maanden en zeker bij normaal gebruik en slijtage zoeken we graag met je naar een goede oplossing als het product toch abnormale slijtage vertoont.

Wij streven er naar om je optimaal van dienst te zijn. Maar er zijn altijd dingen die beter kunnen. Heb je suggesties die onze service kunnen verbeteren? Wij horen het graag! Daar heb jij uiteindelijk als het goed is ook profijt van.

Maar ook als je een klacht hebt over onze service, informatie of over een geleverd artikel, dan vernemen wij dat graag. We vinden samen een passende oplossing.
Stuur je garantieclaim, suggestie of klacht naar de klantenservice en wij nemen snel contact met je op.

 


Niet duidelijk? Stel je vraag via e-mail. Of lees hieronder onze volledige voorwaarden.


 

DEFINITIES

Artikel 1.
We houden voorwaarden graag simpel en helder. We hebben dus geen ingewikkelde definities:

De klant: dat ben jij

Vasa Sport en Vasa Shop – VASA:  dat zijn wij

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Artikel 2.
Wij zijn Vasa Sport B.V., ook bekend als Vasashop.nl en Vasasport.nl

Je kunt ons zo bereiken:

Bellen: 0343-563934
Mailen: [email protected]
Langskomen of schrijven: Bredeweg 9a, 3945 PD COTHEN
Facebook: Facebook.com/Vasa Sport
Instagram: @vasashop_cothen

Onze webwinkel is 24/7 geopend. 

Afhankelijk van het seizoen (zomer of winter) kunnen de openingstijden van de winkel in Cothen en telefonische bereikbaarheid variëren. De actuele tijden vind je altijd hier terug: https://www.vasashop.nl/service/openingstijden-route-contact/

Wil je langskomen in onze winkel in Cothen, check dan dus eerst even onze openingstijden. Je bent van harte welkom, de koffie staat klaar!

Tenslotte nog ons KvK-nummer: 61050822

En ons BTW-identificatienummer: NL854182676.B01

TOEPASSELIJKHEID

Artikel 3.
Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor je doen en wat we van jou verwachten. Als je iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Zie hiervoor ook bij lid 3.

HET AANBOD

Artikel 4.
We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Staat er een foutje op onze productpagina? Dan mag je ons daar aan houden. Behalve wanneer het foutje zo overduidelijk een blunder is dat je dat van te voren had kunnen weten.

DE OVEREENKOMST

Artikel 5.
Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze site. We raden je aan om je (digitale) bon goed te bewaren.

HERROEPINGSRECHT

Artikel 6.
Ongebruikte artikelen voorzien van de originele labels kunnen binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd. We sturen je als je wilt een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.

VERPLICHTINGEN TIJDENS BEDENKTIJD

Artikel 7.
Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

VERZENDKOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

Artikel 8.
Voor je aankopen in de winkel is dit niet van toepassing. Je verzendkosten voor de retourzending van bestellingen in onze webshop zijn voor je eigen rekening. Heb je bij je bestelling verzendkosten betaald en stuur je je gehele bestelling terug? Dan betalen we deze verzendkosten wel terug.

VERPLICHTINGEN VAN VASA BIJ HERROEPING

Artikel 9.
Zie ook artikel 6.
Wanneer jij binnen 30 dagen aangeeft bij ons aan dat je iets terug wilt sturen of brengen, ontvang je van ons een bevestiging. De retourinstructies staan vermeld op de informatie die je bij je pakket hebt ontvangen. Wij sturen na ontvangst van jouw retour een bevestiging van ontvangst en na controle van je retour sturen we je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.

UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

Artikel 10.
Je zult begrijpen dat ‘gepersonaliseerde’ artikelen - artikelen die we speciaal voor jou hebben klaargemaakt – buiten het herroepingsrecht vallen. Dat zijn ski’s waar we bindingen voor je op hebben gemonteerd en die we voor je hebben gewaxt, schaatsen met voor jou gemonteerde bindingen, stokken die we voor je hebben aangepast.
Dit geldt ook voor artikelen die we speciaal voor jou hebben besteld.

Daarnaast kun je ingewisselde kadobonnen of tegoedbonnen ook niet terugsturen.

Wanneer je een ticket voor een event of clinic hebt gekocht, kunnen deze tot 4 weken voor aanvang van het evenement kosteloos worden herroepen. Na deze termijn is geen restitutie mogelijk, tenzij bij het evenement expliciet anders staat vermeld.

DE PRIJS

Artikel 11.
Zie ook artikel 4.
Wij zijn duidelijk over de prijzen die we hanteren. Het kan zijn dat er een prijsverschil is tussen een artikel in de winkel en in onze webshop. Dat heeft dan te maken met speciale online acties. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

CONFORMITEIT EN GARANTIE

Artikel 12.
Zie ook artikel 4.
Je hebt recht op een goed product. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.

LEVERING EN UITVOERING

Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed en snel van dienst te zijn. Voor aankopen in onze winkel doen we ons uiterste best ervoor te zorgen dat je die direct mee naar huis kunt nemen. Dat kan betekenen dat je moet wachten voordat je spullen klaar zijn. Onze werkplaats kan zeker tijdens de winterperiode erg druk zijn.

Voor de bestellingen in onze webshop geld dat we artikelen die op voorraad zijn binnen 48 uur versturen. Maar in de meeste gevallen zelfs dezelfde werkdag nog. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk van ons. Op dat moment kun je als je wilt nog afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen teruggestort.

Als we een besteld product niet meer kunnen leveren, bieden we je een goed alternatief aan of krijg je je geld terug. Een vervangend artikel mag je altijd ruilen of terugsturen wanneer dit toch niet naar wens is.

BETALING

Artikel 14.
In de webshop vragen wij je het bestelbedrag vooruit te betalen. Direct na ontvangst maken we je bestelling in orde. Wanneer je in de winkel iets koopt kan je pinnen of contant afrekenen.

Kom je er achter dat er iets niet klopt op je kassabon of factuur? Laat het ons dan snel weten.

KLACHTENREGELING

Artikel 15.
Heb je een klacht? Dat is vervelend, maar we horen het wel graag van je. Dan doen we er alles aan om je klacht te verhelpen.

Daar hebben we geen ingewikkelde procedures voor. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten, het liefst via e-mail ([email protected]). Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen. Een foto meesturen helpt ook wel eens.

Uiterlijk binnen 3 werkdagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.

GESCHILLEN

Artikel 16.
Komen we er echt niet uit? Hopelijk is het niet nodig, want we zetten alles in het werk om problemen samen op te lossen.

AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Artikel 17.
Dit waren onze algemene voorwaarden. Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »